کد خبر 265170
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به طرح سنا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در ماه آینده گفت که اگر قرار باشد مذاکرات ادامه پیدا کند ما درخواست وقت و فضای بیشتری می‌کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اظهارات سناتور هری رید که گفته بود «اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد طرح تحریم‌های تازه علیه ایران، بعد از پایان تعطیلات روز شکرگزاری، مورد بررسی قرار می‌گیرد» گفت: ما خوشحالیم که سنا لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را به بعد از برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 موکول کرده است.

وی افزود: ما امیدواریم که سنا به رئیس جمهور و دیگر شرکای ما در گروه 1+5 فضای لازم را برای پیگیری مذاکرات در آینده(در صورت لزوم) در اختیار ما قرار دهند.

براساس این گزارش، اگر در مذاکرات هفته جاری در ژنو توافقی میان ایران و گروه 1+5 حاصل نشود مشخص نیست که کاخ سفید چگونه می‌تواند روند تصویب تحریم‌های جدید را متوقف کند.

ساکی افزود: درباره آنچه که بعد از این دور از مذاکرات اتفاق می‌افتد من نمی‌خواهم حدس و گمان بزنم. ما جایی را می‌بینیم که در آن هستیم و اگر نیاز بود درخواست می‌کنیم که فضا و وقت بیشتری برای ادامه مذاکرات در اختیار ما قرار دهند.

وی گفت: اگر مذاکرات شکست بخورد دولت خودش در اعمال تحریم‌های بیشتر پیشرو خواهد بود.

دور تازه مذاکرات ایران و گروه 1+5 از روز چهارشنبه 29 آبان در ژنو در حال برگزاری است و ممکن است تا روز شنبه به طول بینجامد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس